A magyarországi egyetemek különböző karain a tudományos utánpótlás biztosításának egyik legfontosabb platformja a Tudományos Diákköri Konferencia. A kari - majd országos - megmérettetést azonban nem feltétlenül követi publikációs lehetőség. Az Illyés Gyula Kar a tudományos élet iránt elhivatott hallgatóinak e lehetőséget szeretné biztosítani egy negyedéves internetes periodika formájában. A folyóirat első száma három terjedelmes tanulmányt közöl újra. Az újraközlés az IGYK-n zajló TDK munka folytonosságát szeretné hangsúlyozni. A tanulmányok eredetileg az Új tehetségek - új kutatások című kari kiadványban jelentek meg 2011-ben. A periodika e kötet hagyományteremtő igényét kívánja folytatni, ezért is viseli az ÚT (Új Tehetségek) nevet, s célja, hogy az elhivatott hallgatók számára a tudomány műveléséhez vezető út kezdete legyen.
A folyóirat megjelenése Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében hirdetett „Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja" című nyertes pályázat segítségével jön létre.
Az első szám tartalma:
Balog István: Fenntarthatóság és turizmus a tatai kistérségben
Lepsényi Kinga: Az Európai Duna Régió Stratégia alkalmazása Baja turizmusfejlesztésében
Varga Gabriella: Falugondnoki szolgáltatás a bonyhádi kistérség három településén
A folyóirat második és harmadik száma a Karon 2013. május 8-án megtartott konferencia előadásainak bővített, szerkesztett változatait tartalmazza. A konferencia a TDK, illetve az Illyés Gyula Szakkollégium keretei között zajlott. Az ÚT második száma négy társadalomtudományi dolgozat mellett egy interdiszciplináris indíttatású szöveget közöl.
A második szám tartalma:
Molnár Márkó - Pogány Dániel László: Módszerek a videójáték-hatás elemzéséhez
Tóth Ágnes: Közösségi oldalak hatása a társadalmi kapcsolatokra, avagy Facebook és társai
Pál Dominika - Szabó Kitti Zsuzsanna: Valóságshowk(k), avagy, a valóság-show-k a magyar médiában
Tóth Beatrix: Pszichológia az építészetben
Az ÚT harmadik száma négy pedagógiai témájú dolgozatot tartalmaz az olvasásszociológia, az összehasonlító neveléstudomány, a neveléstörténet és a pedagógiai eszközvizsgálat témakörében.
A harmadik szám tartalma:
Klein Dóra: Tanító szakos hallgatók olvasási szokásainak vizsgálata a PTE Illyés Gyula Karán
Ács Adrienn: A kalocsai római katolikus tanítóképző intézet fejlődéstörténete (1856-1957)
Török Katalin: Computergebrauch im Kindergarten. MultiGarden in Nadasch
A negyedik szám tartalma:
N. Tóth Anikó: „A legcsillogóbb árnyék". Mészöly Miklós meséi
Petres Csizmadia Gabriella: „A nagyszerű halál" a szomorú mesében
Galambos Barbara: A mese lélektani hatásai az óvodás korú gyermekek számára
Saróka Liliána: Személyes történelem Cseh Tamás dalaiban
Tóth Gizella: Születéssel kapcsolatos roma babonák
Az ötödik szám tartalma:
Dörögdy Bianka: Weihnachtsprojekt Im Kindergarten
Katz Petra: Die Waldspielgruppe
Polyák Eszter: A nyelvi attitűd vizsgálata középiskolákban határok nélkül
Bozsik Tamás: A sportesemények és ön. A hazai sportesemények csekély látogatottságának okai
A hatodik szám tartalma:
Molnár Márkó - Pogány Dániel László: Az élvezet nélküli játék és a ludológia
Magyari-Sáska Zsolt - Dombay István: A térinformatika alkalmazása az eltévedt turisták megtalálására
Bíró Dóra: Sport és szociális munka
Jakab Annamária Ramóna: Prostitúció és emberkereskedelem
Varga Alexandra: A bölcskei óvoda története (1955-1975) egy családi levéltár dokumentumai alapján
A hetedik szám tartalma:
Covaciu Norbert: Tehetséggondozás a pedagógusok szemszögéből
Horváth Tivadar: Egy paradigma-váltás lehetőségéről és folyamatáról
Nagy Mónika: Közelítések az Eszter hagyatékához
A nyolcadik szám tartalma:
Eigner Rebeka Zsuzsanna: A szabályjáték alkalmazása az általános iskola alsó tagozatában
Stechner Viktória Renáta: Drámajáték a nevelésben és az oktatásban
utoljára frissítve: 2014. november 21. 07:25:52