PTE-főoldal | ETR | CooSpace | Nappalis órarendek | Levelezős órarendek | Telefonkönyv | Levelezés | Facebook | Oldaltérkép | English | Deutsch
Gyorslinkek (karok, egységek)
Keresés Részletes keresés

ÚT - Új Tehetségek

szerzõ: IGYK

A magyarországi egyetemek különböző karain a tudományos utánpótlás biztosításának egyik legfontosabb platformja a Tudományos Diákköri Konferencia. A kari - majd országos - megmérettetést azonban nem feltétlenül követi publikációs lehetőség. Az Illyés Gyula Kar a tudományos élet iránt elhivatott hallgatóinak e lehetőséget szeretné biztosítani egy negyedéves internetes periodika formájában. A folyóirat első száma három terjedelmes tanulmányt közöl újra. Az újraközlés az IGYK-n zajló TDK munka folytonosságát szeretné hangsúlyozni. A tanulmányok eredetileg az Új tehetségek - új kutatások című kari kiadványban jelentek meg 2011-ben. A periodika e kötet hagyományteremtő igényét kívánja folytatni, ezért is viseli az ÚT (Új Tehetségek) nevet, s célja, hogy az elhivatott hallgatók számára a tudomány műveléséhez vezető út kezdete legyen.

A folyóirat megjelenése Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében hirdetett „Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja" című nyertes pályázat segítségével jön létre.

Az első szám tartalma:

Balog István: Fenntarthatóság és turizmus a tatai kistérségben

Lepsényi Kinga: Az Európai Duna Régió Stratégia alkalmazása Baja turizmusfejlesztésében

Varga Gabriella: Falugondnoki szolgáltatás a bonyhádi kistérség három településén

 

A folyóirat második és harmadik száma a Karon 2013. május 8-án megtartott konferencia előadásainak bővített, szerkesztett változatait tartalmazza. A konferencia a TDK, illetve az Illyés Gyula Szakkollégium keretei között zajlott. Az ÚT második száma négy társadalomtudományi dolgozat mellett egy interdiszciplináris indíttatású szöveget közöl.

A második szám tartalma:

Pázmándi Marietta: Esély?-egyenlőség. A hátrányos helyzetűek tehetséggondozásának társadalmi elfogadása

Molnár Márkó - Pogány Dániel László: Módszerek a videójáték-hatás elemzéséhez

Tóth Ágnes: Közösségi oldalak hatása a társadalmi kapcsolatokra, avagy Facebook és társai

Pál Dominika - Szabó Kitti Zsuzsanna: Valóságshowk(k), avagy, a valóság-show-k a magyar médiában

Tóth Beatrix: Pszichológia az építészetben

Az ÚT harmadik száma négy pedagógiai témájú dolgozatot tartalmaz az olvasásszociológia, az összehasonlító neveléstudomány, a neveléstörténet és a pedagógiai eszközvizsgálat témakörében.

A harmadik szám tartalma:

Klein Dóra: Tanító szakos hallgatók olvasási szokásainak vizsgálata a PTE Illyés Gyula Karán

Fischer Dóra: A magyarországi és törökországi általános iskolarendszer összehasonlítása az egészséges életmódra nevelés tükrében

Ács Adrienn: A kalocsai római katolikus tanítóképző intézet fejlődéstörténete (1856-1957)

Török Katalin: Computergebrauch im Kindergarten. MultiGarden in Nadasch

A negyedik szám tartalma:

N. Tóth Anikó: „A legcsillogóbb árnyék". Mészöly Miklós meséi

Petres Csizmadia Gabriella: „A nagyszerű halál" a szomorú mesében

Galambos Barbara: A mese lélektani hatásai az óvodás korú gyermekek számára

Saróka Liliána: Személyes történelem Cseh Tamás dalaiban

Tóth Gizella: Születéssel kapcsolatos roma babonák

Az ötödik szám tartalma:

Dörögdy Bianka: Weihnachtsprojekt Im Kindergarten

Katz Petra: Die Waldspielgruppe

Polyák Eszter: A nyelvi attitűd vizsgálata középiskolákban határok nélkül

Pázmándi Marietta: Messziről magasra, de milyen módon? Az Arany János Tehetséggondozó Program vizsgálata

Bozsik Tamás: A sportesemények és ön. A hazai sportesemények csekély látogatottságának okai

A hatodik szám tartalma:

Molnár Márkó - Pogány Dániel László: Az élvezet nélküli játék és a ludológia

Magyari-Sáska Zsolt - Dombay István: A térinformatika alkalmazása az eltévedt turisták megtalálására

Bíró Dóra: Sport és szociális munka

Jakab Annamária Ramóna: Prostitúció és emberkereskedelem

Varga Alexandra: A bölcskei óvoda története (1955-1975) egy családi levéltár dokumentumai alapján

A hetedik szám tartalma:

Covaciu Norbert: Tehetséggondozás a pedagógusok szemszögéből

Vargha Ivett-Barbara: 7. osztályosok szövegértési kompetenciája a tanulási stílus és a memória függvényében

Horváth Tivadar: Egy paradigma-váltás lehetőségéről és folyamatáról

Nagy Mónika: Közelítések az Eszter hagyatékához

A nyolcadik szám tartalma:

Eigner Rebeka Zsuzsanna: A szabályjáték alkalmazása az általános iskola alsó tagozatában

Stechner Viktória Renáta: Drámajáték a nevelésben és az oktatásban

Virág Éva: Vezérkönyvek az óvodai nevelés szolgálatában - Az óvóképzés meghatározó egyéniségei által írt művek összehasonlító elemzése

Heim Kitti: A pedagógusok olvasási szokásainak összehasonlító vizsgálata a Waldorf és a hagyományos iskolákban

utoljára frissítve: 2014. november 21. 07:25:52

« vissza