PTE-főoldal | ETR | CooSpace | Nappalis órarendek | Levelezős órarendek | Telefonkönyv | Levelezés | Facebook | Oldaltérkép | English | Deutsch

Modellek és módszerek a kora gyermekkori nevelésben Európában című konferencia

szerzõ: IGYK | 2015. szeptember 22. 08:12:30

Nagy érdeklődés mellett, zsúfolásig megtelt előadóban került sor 2015. szeptember 14-én a Modellek és módszerek a kora gyermekkori nevelésben Európában című nemzetközi konferenciára a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar szekszárdi képzési helyszínén. A program a „Pedagógusképzést segítő hálózatok továbbfejlesztése a Dél-dunántúl régióban" TÁMOP-4.1.2. B.2-13/1-2013-0014 pályázat keretében valósult meg.

Képgaléria

A konferenciát Prof. Dr. Horváth Béla egyetemi tanár, dékán (PTE KPVK) nyitotta meg, ezt követően a konferencia résztvevőit (oktatókat, köznevelési szakembereket és hallgatókat) Prof. Dr. Kéri Katalin egyetemi tanár, intézetigazgató, a K/2-es TÁMOP munkacsoport vezetője (PTE BTK) köszöntötte.

A konferencián magyar és német nyelvű előadások hangzottak el:

Európai pedagógusképzési modellekés Szekszárd Előadó: Prof. Dr. Horváth Béla egyetemi tanár, dékán (PTE KPVK Szekszárd)

Zur Lehrerbildung in der Waldorfpädagogik Előadó: Prof. Dr. Michael Toepell egyetemi tanár (UniversitätLeipzig), a PTE KPVK címzetes egyetemi tanára

Interaktív idegennyelv elsajátítási modell a kisgyermekkorban Előadó: Bencéné dr. Fekete Andrea egyetemi docens, dékánhelyettes (KE, Kaposvár)

Zum Konzept der schulpraktischen Ausbildungim Rahmen des Grundschullehrerstudiumsin Sachsen und an der Universität Leipzig Előadó: Dr. Matthias Heimann egyetemi docens (Universität Leipzig), a PTE KPVK címzetes egyetemi docense

Befogadó Egyetem modell a Pécsi Tudományegyetemen Előadó: Dr. Varga Aranka egyetemi adjunktus (PTE BTK Pécs)

Zárszavában Dr. Kurucz Rózsa főiskolai tanár, a PTE KPVK oktatási dékánhelyettese elmondta, hogy három egyetem (Lipcsei Egyetem, Kaposvári Egyetem, Pécsi Egyetem) előadói tartottak színvonalas előadásokat a köznevelés és a pedagógusképzés összefüggéseiről és szerteágazó területeiről. A résztvevők együtt gondolkodtak az előadókkal az európai felsőoktatásokról és pedagógusképzési modellekről, a kora gyermekkori nevelés intézményhálózatának értékeiről, a Waldorf pedagógia alappilléreiről, a korai idegen nyelv elsajátítás előnyeiről, a szászországi gyakorlatorientált tanítóképzésről, s végül a Befogadó Egyetem-modell jelentőségéről és a sokszínűség megvalósításának lehetőségeiről.

« vissza